|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۳۷۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
آیت‌الله محامی بیان کرد: ایران در حد امکان اقدامات خود را انجام داده چه در جبهه سیاسی که دستگاه‌های دیپلماسی کشور و شخص رئیس جمهور داشته و چه موضع قاطعی که مقام معظم رهبری مطرح کردند و چه پشتیبانی های میدانی از جمله ارائه تجربه و امکانات به جبهه مقاومت و البته سران مقاومت فلسیطن هم به این جهت اذعان و قدردان پشتیبانی‌های ایران بوده‌اند و جبهه مقاومت از جمله حزب الله لبنان، سوریه و یمن نیز پشتیبانی‌های خود را داشته‌اند.

ایرنا: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در جبهه جنگ ترکیبی و فرهنگی بسیج باید هر کجا احساس نیاز کرد مثل یک یگان ویژه آماده عملیات باشد و اقدام فوری انجام دهد.

آیت‌الله مصطفی محامی روز دوشنبه در نشست اعضای ستاد هفته بسیج سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج و گرامیداشت نام و یاد شهدا و امام خمینی(ره) عنوان کرد: علیرغم تهاجم همه جانبه دشمن به کشور ایران به لطف ایثار و از خودگذشتگی شهدا توانسته‌ایم در جهات مختلفی رشد و پیشرفت داشته‌ باشیم.

وی افزود: موضوع این روزهای جهان اسلام جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین است و کاری که محور مقاومت بر علیه رژیم غاصب اسرائیل انجام داد در باورهای دوست و دشمن نمی‌گنجید و هیچ‌کس گمان نمی‌کرد مقاومت فلسطین به میزانی رشد کرده باشد که بتواند چنین ضربه‌ای بر پیکر اسراییل وارد کند، بر اساس گزارش مسئولان کشور کار محور مقاومت شگفت انگیز و شعف آور است زیرا با وجود حضور سازمان‌های جاسوسی و امنیتی متعدد داخلی و خارجی در اسراییل؛ محور مقاومت فلسطین توانست هزار نفر را گزینش و یکسال آموزش دهد و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن نتوانستند از این حرکت خبردار شوند و این عملیات هیمنه نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را از بین برد آن هم به گونه‌ای که به تعبیر مقام معظم رهبری قابل ترمیم نیست.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی با وجود همه جنایات خود تاکنون نتوانسته به اهدافی چون شکست جبهه مقاومت در جنگ زمینی، دستگیری سران حماس و آزادسازی اسرای خود دست یابد.

وی با بیان اینکه جمع زیادی از این اسرا مسئولان رده بالا و نظامیان اسراییلی هستند، تصریح کرد: ایران تا جایی که توانسته تلاش خود را برای حمایت جبهه مقاومت انجام داده و بر اساس سیاست عزت، حکمت و مصلحت پیش رفته و نباید این انتظار وجود داشته باشد که ایران وارد جنگ مستقیم شود زیرا آمریکا و اسرائیل همین را می‌خواهند و ما نباید به دام دشمن بیفتیم و در زمین دشمن بازی کنیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: ایران در حد امکان اقدامات خود را انجام داده چه در جبهه سیاسی که دستگاه‌های دیپلماسی کشور و شخص رئیس جمهور داشته و چه موضع قاطعی که مقام معظم رهبری مطرح کردند و چه پشتیبانی های میدانی از جمله ارائه تجربه و امکانات به جبهه مقاومت و البته سران مقاومت فلسیطن هم به این جهت اذعان و قدردان پشتیبانی‌های ایران بوده‌اند و جبهه مقاومت از جمله حزب الله لبنان، سوریه و یمن نیز پشتیبانی‌های خود را داشته‌اند.

انقلاب اسلامی شجره طیبه

وی افزود: انقلاب اسلامی یک شجره طیبه است و بسیج مردمی ریشه‌های این درخت تنومند است که در دل و جان مردم ما نفوذ کرده و در لایه‌های مختلف ریشه دوانده است و بسیج یکی از مظاهر و تحلی‌گاه‌های مردمی بودن نظام و انقلاب ماست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: هر چه ریشه درخت بیشتر و فعال‌تر عمل کند طبیعتا درخت تنومند تر، با نشاط تر و شاداب تر خواهد شد و توان میوه‌دهی بیشتری خواهد داشت و بسیج که در دل لایه‌های مختلف مردم نفوذ کرده هر مقدار نفوذ و توان کار و عملیاتش بیشتر باشد درخت انقلاب را پشتیبانی بیشتری می‌کند و طبعا توان ثمردهی نظام اسلامی را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه بسیج از مردم، در میان مردم و برای مردم است و باید برای گسترش ریشه‌های بسیج و تقویت توان و مهارت بسیجیان برنامه‌ریزی و تلاش شود، ادامه داد: ریشه برای حفظ درخت و جلوگیری از خشک شدن است و باید ببینیم ماندگاری درخت انقلاب چه اقتضائاتی دارد، انقلاب ما از زمانی که یک نهال نو پا بود همواره مورد تهاجم دشمن قرار داشت و علیرغم خواست دشمن به لطف الهی انقلاب اسلامی پیروز، ماندگار و رشد و پیشرفت داشت .

آیت الله محامی عنوان کرد: خوشبختانه جامعه ما متنعم از رهبری حکیم و فرزانه است و مقام معظم رهبری انقلاب را راهبری و هدایت کرده و فرمودند دشمن جنگ ترکیبی راه اندازی کرده که بسیج باید در عرصه پاسداری از انقلاب اسلامی تلاش و ابعاد مختلف این جنگ را شناسایی کند.

هدف دشمن سست کردن پیوند بین مردم و امام

وی ادامه داد: بسیج باید ببیند دشمن کجا را نشانه گرفته و مثل سد محکمی در مقابل او ایستادگی و حتی به او حمله کرده و ضربه بزند، دشمن رابطه بین امام و امت را نشانه گرفته و با شبکه های تبلیغاتی و بوق‌های استکباری خود سعی دارد پیوند بین مردم و امام را سست کند هر چند تاکنون شکست خورده و به لطف خداوند این پیوند ناگسستنی باقی مانده اما باید ابتدا در میان خود بسیجیان و سپس در میان سایر مردم به جهاد تبیین بپردازیم.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: دشمن مبانی فکری و دینی ما را نشانه گرفته و شبهات زیادی را مطرح می‌کند زیرا این مبانی عقیدتی است که نیروهای ما را پای کار می آورد و اگر این مبانی آسیب ببیند دیگر نیروی ما پا به کار نیست و در این عرصه بسیج باید ورود جدی داشته باشد.

وی گفت: دشمن در تلاش است سطح عقلانیت و دانش جامعه ما رشد نکند تا جوانان ما احساساتی و با اطلاعات کم بار بیایند از این جهت که چنین انسانیت به راحتی فریب خواهد خورد و می‌توان او را به دام انداخت و از او به عنوان یک مزدور استفاده کرد و در اینجا بسیج باید به دنبال رشد عقلانیت و علم در میان خود و اقشار مختلف جامعه باشد.

آیت الله محامی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که کارآمدی نظام اسلامی را زیر سوال ببرد و بسیج باید در دو بخش به ایفای نقش بپردازد ابتدا به ارائه طرح و برنامه پرداخته و پیگیری برای اجرا داشته‌ باشد و بخش دیگر تبیین است که اقدامات و دستاوردهای نظام را بیان کند.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال این است که به وحدت ملی ما خدشه وارد کند و مقام معظم رهبری در دیدار مردم استان نیز بیان فرمودند: "دشمن اتاق فکر تشکیل داده و برنامه ریزی کرده تا از تنوع قومی، تفاوت مذهبی و تفاوت جنسیتی استفاده و در این جهت به ما آسیب وارد کند" و بسیج باید پای کار آمده و اتحاد ملت، اقوام و مذاهب مختلف را تقویت و به همه نشان دهد.

امام جمعه زاهدان تصریج کرد: مردم ما بصیرت خود را در عمل نشان داده‌اند و حساب خود را از یک جریان خاص جدا کردند چرا که اگر می‌خواستند نگاه جریان خاص را دنبال کنند در حال حاضر وضعیت سیستان و بلوچستان این گونه نبود.

وی افزود: مهم این است که ما به عنوان بسیج احساس مسوولیت و پاسدار انقلاب باشیم از این جهت که ریشه مردمی انقلاب هستیم و باید در ابعاد مختلف تغدیه کننده انقلاب باشیم و مانند یک یگان ویژه عملیاتی آماده به کار و آماده سربازی ولایت باشیم و در صحنه‌های مورد نیاز حضور داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین